【新闻】PCE模拟器Ootake 1.21发布

2007-08-03 19:06 来源: http://bbs.chinaemu.org 作者:exiori 网友评论 条 浏览次数 559 转入论坛浏览
2007/08/03 1.21 released
  - The operation timing of CD-DA(CD sound source) play processing was
    elaborately brought close to a real machine. I think that the timing of
    the voice and the image became it in a lot of games as well as a real
    machine.
  - Processing related to the memory access and drawing, etc. was sped up. I
    think that processing lightened in some measure of a personal computer
    environment so not fast.
  - When "Gradius II" is started, it become the mode to which the laser and
    spread-bomb do not blink. As a result, it is possible to play comfortably.
    In case of unnecessary, remove the check on "Auto Improve Graphics
    (Gradius II)" of "Setting->CPU" menu.
  - In "Rainbow Island", when the display of "Hurry!!" appears, the going
    under water scene was made reproduction near real machine (The character
    display remains in the line top of water).
  - In "Top wo Nerae vol.1", the load to the personal computer has been
    decreased.
  - In some games ("BURAI" etc.), when the CD sound source is played, the bug
    that had stopped in the first part once occasionally (generated from
    v1.19) was corrected.
  - "PC Performance Test" was added to "Info" menu. Whether Ootake operates
    comfortably without the processing delay is checked. If "((( Bad Condition
    [x]! )))" is displayed, the        processing delay has occurred. In that case,
    the        trouble (in the game) might occur because the disk access timing is
    late when playing "CD-Game".
  - Additionally, a detailed part has been improved and corrected.

  * The happiness of the game is the world human race commonness. It longs for
    peace.
  * I think that it cannot do improvement & correction of the above-mentioned
    if there are many neither operation report nor defect report. Thank you
    really for you who reported.


2007/08/03 1.21公開
◇CD-DA(CD音源)再生処理の動作タイミングと速度を、丹念に実機に近づけました。多
くのゲームで、音声と画像のタイミングがほぼ実機と同様になったと思います。
◇メモリアクセス関連,描画関連の処理などを、高速化しました。あまり速くないパソ
コン環境でも、いくらか処理が軽くなったと思います。
◇"グラディウスII"を起動した際に、自動的に、レーザー・スプレッドボムが点滅しな
いモードになるようにしました。不要の場合、"Setting→CPU"メニューの"Auto
Improve Graphics (Gradius II)"のチェックを外すことで解除できます。
◇"レインボーアイランド"で、時間制限(Hurry!!)時の水没シーンを、より実機に近い
(水の一番上のラインはキャラクター表示が残る)ように再現しました。
◇"トップをねらえ!vol.1"で、以前のバージョンでは他のゲームよりも速いパソコン
環境が必要でしたが、通常のゲーム並の負荷で動かせるようになりました。
◇"BURAI"等いくつかのゲームで、CD音源を再生するときに、先頭部分でいったん停
止してしまうことがあった不具合(v1.19から発生)を修正しました。
◇"Info"メニューに、"PC Performance Test"を追加しました。Ootakeが処理落ちなく
快適に動いているかどうかのテストができます。"<<< Bad Condition [x]! >>>"
と表示されて、処理落ちしているパソコン環境の場合、CDゲームのディスクアクセス
タイミングが実機より遅れてしまうため、通常環境でうまく動くゲームでも、うまく動
かない場合があります。
◇その他、細かい部分を修正&改良しました。

http://www.ouma.jp/ootake/

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